Spök kvällen!

Hej!
Idag var det spök kväll på stjärnholm jag var där 10.00 imorse & jag var hemma 22.00 på kvällen. Tolv timmar i stallet det är inte dåligt! Men vi hann göra massor på dem timmarna så det var bra. Jga fick den stora äran att vara spöke, och inte bara det utan jag skulle tända alla marschaller när det var kålsvart ute... Men Ellen ville följa med mig & hon var mörkrädd & det ända vi såg det var det lampan på Amandas mobil lyste upp (jag fick låna den) & det var inte mycket. Så Ellen högg tag i min arm för hon var rädd att jag typ skulle försvinna tror jag. Men jag hade 2 tändare & en ask tändstickor med mig.. Tändstickorna var värdelösa & ena tändaren var paj. Men vi (jag för Ellen var rädd frö elden också) lyckades tända typ 3st marschaller innan vi fick vatten i den sista tändaren & då funkade inte den heller...
Men vi löste det på ett komplicerat sätt som inte går att förklara skriftligt. Sen när vi tänt alla "ljus" så kom alla andra spöken ut & intog sina possitioner. Det var nämligen jag som också fått den "äran" att hålla koll på alla spöken så jag fick typ  säga vart alla skulle stå för dem kom inte ihåg. Jag kände mig som en liten boss när dem sa t.ex. jag vill inte stå själv & jag bara jo men ställ dig där nu dem andra är ju här omkring. Sen satt jag & Maryam satt & pratade under den tiden jag satt i en hink & hon satt på huk. Sen väntade vi i typ 1 timma innan dem första vågade komma fram till oss. Och när vissa personer inte blev rädda så kändes det bara ur löjligt. Vi hörde skrik långt innan men fick sen veta att det var någon som blivit rädd & gick tillbaka gråtandes... Men till slut så kom haha nu ska jag vara lite rolig: Amanda & Amanda för att hämta oss så vi fick gå in & äta & värma oss. Och då hade jag & Ellen stått ute i 3 timmar & 30minuter för vi var ju ute längre än alla andra. Och då var man djup fryst.
Men det känns som det var en lyckad dag & det kändes som jag var lite nödvändig iallafall. Massa roligt folk & det var jätte bra att några föräldrar hjälpte till annars hade det blivit kaos för Taco bröden tog slut.
Hoppas ni orkar läsa. Kände att jag behövde skriva av mig :D
/ Stella den snälla

Kommentarer
Postat av: Vikki

De lät som en rolig men jobbig dag för din del :)

2010-11-14 @ 13:08:52
Postat av: Amanda

hahaha, säg inte så! jag var uppe vid sex/halv sju och var i stallet till klockan tio! även om inte timmarna var i stallet bara ;)

2010-11-14 @ 18:00:11
URL: http://sniglorf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0